RSS

יום שישי, 29 באוקטובר 2010

תצוגת אופנה חורף 2010-2011

ביום ראשון האחרון (ה-24.10.10) הוזמנתי לסקר את תצוגת האופנה לחורף 2010-2011, אשר נערכה במרכז עזריאלי בתל-אביב. לאחר עיכוב קל (וארבע כוסות של שייק-פירות) החלו הדוגמניות לרדת ולעלות במדרגות הנעות, והן לבושות במיטב הטרנדים לחורף הקרוב.
אהיה כנה ואומר, שלרוב אינני חובבת טרנדים גדולה. בתור אחת שרואה באופנה את הביטוי הויזואלי המרתק שבו אדם יכול לבטא את עצמו ולהציג אמירה אישית שלו ושל עולם הדימויים שלו, עולם האופנה הישראלי, לטעמי, מלא בפיהוקים ארוכים. ועם זאת, בתצוגה הוצגו כמה מהטרנדים שכן הייתי מאמצת לחיקי : שכבות, צבעי-פסטל, כתפיים מודגשות, צעיפים ובדים נשפכים היוצרים סילואט יפה ונשי. הנה כמה מהם:



שילובים מוצלחים נוספים:




בגזרת הנשים, התחושה הכוללת היתה, שמישהו שם בהפקה התאמץ-מדי. במשך שלושים דקות של תצוגה, הציגו הדוגמניות שלל טרנדים מוכרים:  מראה פרחוני, מראה רומנטי, השחור הקלאסי, גזרה גבוהה, חגורות- מותן, כתפיים מודגשות, בדים שקופים נשפכים, אקססוריז מוגזמים, גרביים מפוספסות (אותם שנאתי במיוחד), מכנסוני ג'ינס צבעוניים ומעליהם טרנינג אפור וגדול, המראה הספורטיבי והרשימה עוד ארוכה. מכולם חיבבתי הכי פחות את הפרווה, משקפי-השמש בצבעי ניאון והנורא מכל- the sailor look (ראו בתמונה התחתונה בחלק השמאלי למטה) שלא ברור לי איך הוא עדיין לא נכחד מהעולם הזה. 
אומר זאת: בהחלט ניכר המאמץ לשלב בין כולם ועם זאת, לנסות ולהעניק לתצוגה תחושה מסוימת של אחידות. אל תטעו, אין זו משימה פשוטה; מטרת התצוגה היתה, לפני הכל, להציג את הקולקציות האחרונות של המותגים הנבחרים ששוכנים במרכז עזריאלי, ועם הגיוון שקיים בין החנויות השונות קשה למצוא קו מנחה בולט אחד. על-כן, על-אף העומס הויזואלי הזה, יש כאן מקום לתת כבוד למפיקות על התעוזה והמאמץ. הנה מדגם מייצג של הטרנדים שהוצגו :



תצוגת האופנה התחלקה לשני חלקים- לבוש ליומיום (קז'ואל) ולבוש לערב. במראה היומיומי בלטו היטב צבעי האפור, הלבן, הסגול-חציל, החום והירוק. הנשים היו לבושות במכנסיים צמודים (קצרים או ארוכים) עם חולצות רופפות, מעליהן ג'קט עור, צעיפים דקים, ומגפיים עד מעל לברך. השילוב המנצח בעיניי היה החצאית הצמודה, החולצה השקופה הרפויה וג'קט העור הבהיר עם הכפלים בכתפיים (ראו למעלה משמאל). לאאוטפיט הזה צירפו חגורה דקה עם אבזם מוצלח, תיק אוברסייז בצבע חום ונעלי עקב עם רצועות בגוון בהיר. 

האלמנט שאיחד, ללא ספק, את כל הדוגמניות יחד, היה האיפור והתסרוקת. כל הדוגמניות היו מאופרות באודם עז בצבע חציל-כהה אך יתר הפנים נותרו כלל ללא איפור (כלל ראשון באיפור). שיערן היה אסוף בקוקו מרושל, וקצוות שיער מרדניות נפלו על פניהן, מה שנתן את התחושה שמדובר במראה שמתאים לכל יום בשבוע ולכל אחת.

עוד מהלבוש היומיומי:




במראה הערב שלט ביד רמה הצבע השחור- בכל השילובים האפשריים. אהבתי במיוחד כאשר השחור שולב עם חגורת זהב, גרביוני תחרה ותיק ערב קטן. מינימליסטי, מוקפד, ואסתטי מאוד. הנה עוד כמה מן השילובים:




כפי שאתם בוודאי יכולים לראות בעצמכם, היה הכל מהכל, והרבה, והיה קל ללכת לאיבוד בכל העומס הזה. אם היה עליי לבחור מכל האאוטפיטים שנראו בתצוגה, הייתי בוחרת בשני אלו כמוצלחים ביותר:




בגזרת הגברים, יכולנו לראות מגמת שיפור מהעונות האחרונות. מראה השכבות האהוב, כאמור, לא נעדר מן התצוגה- הגברים היו לבושים במכנסי ג'ינס כהים וטי-שירטים עם הדפס גרפי בולט בצבעים זועקים, להם צירפו מעל ג'קט מחויט באפור כהה. חלקם נעלו נעלי סירה שחורים או חומים (שהקנו למראה הכללי מידה של מכובדות) וחלקם נעלו נעלי סניקרס צבעוניות בשילובים מדליקים (ורוד עם שחור, סגול עם טורקיז) והכל באווירה צעירה ועדכנית. בנוסף, ניתן היה למצוא חולצות טריקו מודפסות, אשר מעליהן הוסיפו חולצות כפתורים פתוחות, מעילים נפוחים בצבעי צהוב, כחול ואדום, וסטים שחורים מעל לחולצות טי-חלקות וצעיפים דקיקים בצבעים כהים, אשר איזנו את המראה הכללי והשוו לו מראה מתוחכם ומחמיא מאוד. השילוב בין חולצות מכופתרות (בתכלת עם פסים דקים בלבן) ומעליהם קרדיגנים סגורים עם צווארון וי (באפור כהה ובשחור) היה פשוט, קלאסי ומדויק מאוד. אי-אפשר לטעות בלוק הזה, במיוחד אם מקפלים את השרוולים עד למרפק ומצרפים למראה ג'ינס משופשף במקום מכנס מחויט. מושלם! 




במראה הערב, הגברים לבשו חולצות מכופתרות שחורות, מכנסיים מחויטים שחורים, ונעליים שחורות. לחלקם התאימו כובעים (לדעתי זה היה מיותר) ולחלקם האחר הוסיפו משקפיים עם מסגרת כהה ודומיננטית. אני דווקא התרשמתי לטובה דווקא מאלו ש'רק' צירפו צעיף קטן. יכול להיות שזו רק אני, אבל לדעתי אין כמו צעיף באפור כהה לשנות לחלוטין מראה שכולו שחור ולהעניק לו מעט עומק.



בסוף התצוגה, הבנות ירדו במורד המדרגות כקבוצה, והן כולן לבושות במעילי טרנץ' מנומרים (כשרק בגדים תחתוניים מתחת) ומגפיים שחורים עד מעל לברך, ועקב סיכה דק. הגברים הצטרפו אליהן, גם הם כקבוצה, כשהם לבושים בבלייזר שחור ותחתון שחור מתחת. אם הייתי צריכה לסכם את התצוגה, ודאי הייתי אומרת, שהתרשמתי מהניסיון לדחוס כמה שיותר מרכיבים בכה-מעט זמן, ועל-אף שהתצוגה היתה גדושה באלמנטים (ולעיתים קרובות היה זה פשוט יותר-מדי) במהלכה הוצגו מגמות מבורכות באופנה, שבתקווה יתורגמו אל הרחובות ויקנו לציבור הישראלי מעט נופך אירופאי, אקלקטי ומתוחכם. כל מה שנותר עתה, הוא לחכות לקצת גשם וקצת קור, כדי שנוכל ללבוש, אפילו מעט מן הבגדים הרבים, שמחכים לנו, מקופלים, על המדפים בחנויות. לפי התחזיות, זה לא הולך לקרות בקרוב, ושוב יעבור עלינו חורף יבש, חם ולח. לאנשים כמוני, שאוהבים את החורף שלהם חורפי, קריר, עגמומי וגשום, אלו הן חדשות עצובות ביותר. הגיע הזמן לחזור לריקוד הגשם המסורתי שלי, אולי הפעם הוא יצליח קצת יותר משנה שעברה. סופשבוע נפלא לכולם!